S
T
A
R
T
S
I
D
A
N



Sminkborstar -ansiktet

Tänkte visa er mina borstar, blir i två olika inlägg. Tänkte börja med mina borstar för ansiktet, och sedan om någon dag de för ögonen!
Så det är väl bara att sätta igång:
 
 1.Blush brush 2.Expert face brush 3.Contour brush 4.Buffing brush 4.Pointed foundation brush 5.Detailer brush
 
Först och främst har vi mina ansiktsborstar från real techniques. De är fantastiska och är enbart dessa jag använder till ansiktet nu för tiden. Mitt nyaste tillskott, deras blush brush använder jag flitigt till bronzer (blir nog att köpa en till för puder). Nummer 2 är min kära foundation borste och deras contour borste används till just contouring såklart! Nummer 4, buffing brush är en favorit just nu till rouge. Gillar att testa mina borstar till annat än vad dem är tänkt att användas till och denna är perfekt storlek för det, gillar verkligen inte stora rougeborstar som gör att färgen hamnar över halva ansiktet! De två sista har jag inte riktigt hittat något användningsområde till än, kanske kommer på något med tiden! Den lilla är dock perfekt som läppensel, för de läppstift som blivit lite förstörda i toppen och är svåra att får runt kanterna fint. De är inte så ofta jag orkar med det däremot.
 
Dessa har jag köpt på Boots/Superdrug i London vid mitt senaste besök + på Lifeandlooks.com
 
 
1.Make up store -279  2.Mac -187  3.Sigma -Large angled contour F40  
4.Sigma -Angled top kabuki F84  5.Kiko- Make up blender
 
Några borstar jag tyvärr inte använder särskilt mycket längre på grund av mina real techniques:
En puderborste från make up store som är extremt kompakt. Den fungerar absolut och kvalitèn är bra, men den känns bara alldeles för hård för att applicera puder med i ansiktet. En 187 från Mac, lite lustig historia bakom den. Befann mig på Mac i New york för något år sedan, fick hjälp av en supersöt tjej som jag gav lite fria händer med att välja ut färger/produkter åt mig. Hon verkade ha koll och jag litade på henne. När jag stod i kassan för att betala kom jag på att jag även behövde en foundationborste, hon sprang iväg och jag tänkte inte mer på saken. När jag sedan kom tillbaks till huset och tittade i påsen fick jag syn på denna.. var inte vad jag hade tänkt mig och den har efter det mest förblivit oanvänd. Gillar inte den här sortens borstar till foundation och har inte uppskattat den till något annat heller.. nåväl, kanske en vacker dag! Nummer 3 och 4 från sigma, den snedställda rougeborsten har fått hänga med ett tag men tycker nu för tiden att den är för stor för att applicera rouge med. Min angled top kabuki har varit en solklar favorit till foundation, helt fantastisk och rekommenderar den verkligen! Tyvärr har som sagt min expert face brush från real techniques fått ta över nu, men har inget dåligt att säga om denna borste. Har förutom de två ansiktsborstarna inte så bra erfarenhet av Sigmas basborstar, två har jag till och med slängt bort. De släppte så mycket hår och blev riktigt sträva. Och så den sista lilla foundationsvampen (ursäkta att den är lite skitig, hur rengör man egentligen en sån här?). Har tyckt den fungerat riktigt bra och gett ett fint resultat. Den är kompakt och känns väldigt lik den riktiga beauty blendern men till ett mycket bättre pris. Dock så känner jag aldrig att jag har tid att använda den, tar ju lite mer tid än med en borste. Märket Kiko kommer från Italien och de har butiker lite här och där i Europa, med riktigt billigt smink.


Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: